PoekiePolino

 

Tassen? TASSEN!

WAAROM HOUDEN VROUWEN ZO VAN TASSEN?

Waarom houden miljoenen vrouwen zo van tassen?

Waarom kunnen 4 op de 5 vrouwen zich hun eerste tas nog herinneren?

Waarom koopt een gemiddelde Britse vrouw van 30 iedere 3 maanden een nieuwe tas?

Wat aan tassen, maakt ze zo aantrekkelijk, onweerstaanbaar en geweldig voor de meeste vrouwen ? 

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Een tas is veel meer dan een leuk accessoire waar je nog wat in kunt doen ook:

1. CONTROLE CENTRUM: de tas als middel om alles onder controle te houden:

De tas is: een praktisch, multifunctioneel centrum van waaruit de vrouw alles regelt en waarop ze altijd kan terugvallen.

Inhoud: een extra panty, maandverband, tampons (je weet nooit), reserve luiers en onderbroekjes voor je kinderen (je weet nooit), mobieloplader (je weet nooit) en verder de usual suspects als; agenda, laptop, sleutels, portemonee, blackberry, zonnebril, punaises, 7 pennen, post-its, bonnetjes, deo, mondwater, floss, lippenbalsem, 3 soorten lippenstift, opvouwbare paraplu, notulen van de afgelopen 7 beleidsvergaderingen van je werk.

2. COMFORT-ZONE: de tas die je zelfvertrouwen en een veilig gevoel geeft:

De Tas is: een mooie, fijne tas die je een blij, vertrouwd en veilig gevoel geeft.

Inhoud: een reuze-reep pure chocolade (omdat je het waard bent), nog een reuze reep pure chocolade ( je dagje niet snoepen is nu toch al verpest), een ontzettend mooi en luxe, met zijde bekleed opschrijfboekje met bijpassende zilveren pen, een zeer dure lippenstift, een zeer duur parfum.

3. BOODSCHAPPER: de tas waarmee je een statement afgeeft:

De Tas is: een bijzondere tas waarmee je de wereld laat weten: 'ik ben rijk'. of: ík heb het gemaakt', of: 'ik ben een fashionata', etc.

Inhoud: maakt eigenlijk niet uit, het gaat hier vooral om de buitenkant van de tas.

4. IDENTITEIT: de tas als middel om je eigen identiteit te laten zien

De tas is: bijzonder en anders dan anders, je kunt je eigen stijl en persoonlijkheid via de tas laten zien. (de tassen van Poekiepolino zijn natuurlijk bij uitstek geschikt voor dit doel). Je zegt met zo'n tas: ik houd van leuke dingen, ik heb lef, ik durf anders te zijn.

Inhoud: wisselt dus ook sterk, afhankelijk van wat voor een type je bent.

 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

KOM NIET AAN MIJN TAS!

Uit hetzelfde onderzoek van onderzoeksburo WeJane* komt, dat vrouwen hun tassen als extreem persoonlijk beschouwen: de tas is van hen en alleen van hen! Eindelijk eens een gebied waar je als vrouw het alleenrecht op hebt en waar niemand zich mee mag bemoeien: JIJ bepaalt wat er in of uit gaat en niemand (ook man, kinderen, moeder of beste vriendin niet) komen in jouw tas.

Zelfs als je tas slechts gevuld is met kauwgompapiertjes, verfrommelde boodschappenlijstjes en een afgebroken zonnebril-pootje, dan nog is het: Don't touch my bag!

 

Deze overbeschermende houding van vrouwen ten opzichte van hun tas doet vermoeden dat zij in hun tas allerlei geheime, controversiele en wellicht verboden spullen verbergen (wapens, drugs, vibrators, brieven van minnaars, de verzamel-cd van Dolly Parton, foto's van je baas innig verstrengeld met Annelies van Personeelszaken, een gebruikt en verfrommeld inlegkruisje, een dode kat). Maar niets van dat alles: in hun tas zit eigenlijk niets bijzonders. Het is gewoon HET IDEE dat de tas helemaal van jou alleen is en dat je er geheime spullen in zou kunnen stoppen.  

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

VROUWEN BESTEDEN GEMIDDELD 76 DAGEN VAN HUN LEVEN AAN HET ZOEKEN VAN SPULLEN IN HUN TAS. MAAR WAT ZIT ER DAN PRECIES IN DIE TASSEN? *

EEN GREEP: Verzekeringspapieren visitekaartjes tandpasta deodorants mp3-spelers floss snoeppapiertjes bodylotion handdoek tampons flesje water contactlenzen contactlensvloeistof paracetamol natte doekjes lippenstiften naaisetje sigaretten aanstekers kaartjes voor een concert nepborsten leesbril hoge hakken lip-gloss mascara sleutels van huis en auto theelepeletje koekjes usb-stick paspoort foto's portemonee string kauwgum postzegels pennen shampoo 3 weken oude appel vitamine pillen sokken rol toiletpapier shag batterijene zakmes adresboekje handcreme speelgoed van de kinderen spiegeltje dvd's haarband post-its reep chocolad paperclips etc.... 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

OK, ALS WE DE INHOUD VAN DE TAS ONDERVERDELEN IN CATEGORIEEN, DAN KUN JE DE TAS GEBRUIKEN ALS:

Financieel centrum:

met uiteraard een portemonee, creditcards, bankpasje, papiergeld en munten munten munten munten...

Beautycase:

Met meerdere lippenstiften, meerdere maskara's, meerdere spiegeltjes, doekjes, tissues, de-makup pads, papieren zakdoekjes, tandenstokers, wattenstaafjes, lip-gloss, labello,

EHBO-doos/Noodgevallen tas:

voor de 'je weet nooit-types' : naaigerei, extra paar sokken, extra panty, schone onderbroek, rol wc papier, tampons en veel paracetamol

Veiligheidscentrum:

alles wat je kan beschermen tegen zon, regen, luchtjes, bacterieen, enge mannen etc: zonnebrand, papraplu, deo, kauwgom, condooms, doekjes, pepper-spray

Spiritueel Centrum:

rozenkransen, oude foto's, geplastificeerde kaartjes met esoterische teksten, medaillons, oude erfstukken, bijbeltje

Communicatiecentrum:

alles wat je verbindt met anderen zowel digitaal (notebooks, mobieltje, en nog een telefoon en nog een) als analoog (brieven, kaartjes, foto's van anderen).

Snackbar:

flesjes water, kauwgom, sultana's, krentenbol van 3 weken oud. En voor de moeders: 3 doosjes rozijnen, een appel, een banaan, spekkies, crackers

Centrum van vermaak:

boeken, tijdschriften, mp-3 speler, computerspelletjes. En weer voor de moeders onder ons: Duplo stukken, autootjes, lege ballonnen en puzzelstukjes.

Vuilnisbak:

oude snoepjes, snoeppapiertjes (meestal aan elkaar geplakt), oude bonnetjes, oude boodschappenlijstjes, oude folders, vieze onderbroeken, en kruimels, veel kruimels!

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

HOE KOOP JE EEN TAS?*

Ja, hallo! gewoon kiezen en betalen! Maar we weten allemaal dat het niet zo simpel is. Een nieuwe tas kopen, doen de meeste vrouwen niet zo even tussendoor. Daar denk je over na, daar fantaseer je over en, eerlijk is eerlijk, hoe materialistisch ook: het is een heerlijk vooruitzicht weer een NIEUWE TAS te gaan bezitten. Een tas kopen kan op meerdere manieren:

1. Een tas kopen als een missie:

Je weet precies wat je wilt, je weet hoe de tas eruit moet zien, maar je weet nog niet maar de tas te kopen. Uitgebreide research gaat aan het kopen vooraf. En als je een echte designer-tas wilt (bijvoorbeeld de Birkin van Hermes om maar iets te noemen) dan moet je je inschrijven op de wachtlijst (van 2 jaar!) en heel hard gaan sparen. Kortom: voor sommige vrouwen is het kopen van een tas een ware missie!

2. Een tas kopen omdat het liefde op het eerste gezicht is :

Je bent niet persee op zoek naar een nieuwe tas. Je loopt wat in een winkelstraat of je surft op internet en plotseling staat ze daar: de tas van je dromen! Je weet in een oogopslag dat dit de tas is die op jou stond te wachten. Jullie horen bij elkaar en je koopt haar zonder nog te kijken naar de prijs en of de tas wel praktisch is.

3. Een tas kopen en die gebruiken als een trofee:

Ook hier ben je niet speciaal op zoek naar een tas maar je ontdekt haar ineens. Ze ziet er bijzonder uit, je kunt haar niet zo maar overal kopen, de tas is uniek en zegt iets over waar je bent geweest, het herinnert je aan een mooie plek (bijvoorbeeld op een vakantie) of het zegt iets over wat een vrouw van de wereld je bent.

  

*Met dank aan: 'What bags tell about women', door onderzoeksburo WeJane. Het hele 14-pagina's tellende (erg leuke) artikel is te downloaden via: www.wejane.com

____________________________________________________________________________________________________________________________

DE DUURSTE TAS OOIT

Is deze klassieke Chaneltas van alligatorleer en bekleed met maar liefst 334 diamantjes. Er worden slechts 13 exemplaren van dit tasje gemaakt en ze zijn alleen rond de feestdagen in december te koop. De prijs van deze accessoire is 261.000 dollar....

Terug naar winkel

 


Bookmark and Share